Akcia 10 – Podunajsko II.

10. 06.2011 Piatok – Podunajsko II.

Mesiac ubehol ako voda a spolu s Janom Miklušákom sao  tretej ráno pohýňame z Vrútok. Môj Sven nás nesie letnou nocou na moju desiatu akciu okolo Slovenska. O pol šiestej sme zastali uprostred Bodíkov. To je dedinka, nachádzajúca sa zhruba v strede Dunajského ostrova, ktorý tvorí z juhozápadnej strany Dunaj a zo severovýchodnej vodné dielo Gabčíkovo.

Pomaly sa balíme a pripravujeme. Tesne pred šiestou prichádza, deň vopred, objednaný taxík. Ten nás vezie na diaľničný prechod Rajka, kde sme skončili naposledy. Po ceste sa dozvedáme, že taxikár je východniar od Sniny. A podľa toho to aj vyzerá. Evidentne sa mu nedarí trafiť na prechod a tak po kľučkovaní a prepínaní taxametra sa mu to nakoniec podarilo. Pôvodne dohodnutých 22 € narástlo na 35 €. Po krátko dohadovaní som mu nechal 30 € a myslím si, že chlap neprerobil. Je pár minút pred siedmou a my vyrážame. Po pár sto metroch nachádzame prvé pätníky. Potom po prekročení Rusovského kanálu pokračujeme rovno do centra Čunova, odkiaľ nás už bude navigovať červená turistická značka. Aspoň sme si to mysleli, ale realita nás trošku uzemnila. Značka naozaj chvíľu fungovala a doviedla nás na vodné dielo. Prešli sme po priehradnom múre až na jeho koniec. Od rána fúka vietor, no keď kráčame po nekonečne dlhej pobrežnej hrádzi, mení sa na riaden vetrisko. Má to výhodu v tom, že ak sa aj potíme, tak to ani nestíhame pocítiť. Konečne nekonečne dlhý a úzky pás zeme sa pred Dobrohošťou otvára. Tu zisťujeme, že žltá značka, ktorá je na mape v skutočnosti nie je. Miesto nej ide červená a ani tá nejde podľa mapy. Skrátka hotový maďarský guláš. Po príchode do Dobrohošte tesne pred obedom  Jano najprv ukojil svoj sexuálny apetít po razítku na miestnom úrade. Potom sme sa vybrali do miestnej reštaurácie Bodza. Celkom slušne sme sa naobedovali a pokračovali v smere Vojka nad Dunajom. Tu sa zopakoval úradnický rituál a zaistili sme si ubytovanie. Pokračovali sme po červenej okolo Vojčianskeho jazera. Červené značky sa vyskytujú zásadne iba v obývaných oblastiach. Akonáhle zmizli domy, zmizli aj značky. Začína nás to hriať a tak sme sa rozhodli, že budeme ignorovať neznačenú a kľukatú červenú značku. Ideme po hrádzi až do Bodíkov. Tu štartujeme Svena a vraciame sa do Vojky. Tu sa usádzame v miestnej Csente čárde a cuckáme si v kľude čierny Šariš 11° s pochutinami. Potom voláme na číslo, ktoré sme poobede dostali na miestnom úrade. Dohodli sme ubytko po 10 € na osobu a hneď sme sa tam aj odobrali. Spáchal som hygienu a vrátili sme sa ešte na pivko. Potom však vyhrala únava. Po ceste z čárdy sme ešte pojedli zopár čerešní a odobrali sme sa na kute. Pár minút po deviatej som zhasol ako knôt na sviečke.

11. 06.2011 Sobota

Spal som síce ako v oleji ale sprevádzaný divokými snami. Presne o piatej som sa zobudil. Vychutnal som si preberanie sa bez náhlenia. Pomaly som rozchodil stuhnuté svaly a po všetkých nevyhnutných úkonoch sme sa odbrali k miestnym potravinám. Kúpili sme si raňajky, ktoré sme zbodli v neďalekom miniparčíku. Potom sa vezieme späť do Bodíkov. Odľahčenie výstroja a my opäť o siedmej vyrážame ďalej. A vlastne ideme stále po Dunajskej cyklistickej ceste. Prechádzame okolo Kráľovskej lúky a popod záver prívodného kanála sa dostávame na spodný priehradný múr diela Gabčíkovo. Chvíľu sa tu ometáme a dávame si pauzu na občerstvenie. Vieme, že teraz prebiehajú cyklistické preteky Okolo Slovenska ale až tu sa dozvedáme, že dnes končia časovkou práve tu na tomto mieste. Ešte chvíľa obzerania, chvíľa fotenia a pomaly sa poberáme ďalej. Z múru sme zišli na ľavú stranu odpadového kanála a monotónne šliapanie pokračuje. Pred dvanástou hodinou sme došli na definitívny koniec vodného diela. Tu sa totiž kanál vlieva do Dunaja a my končíme dvojdňovku v dedinke Sap, ktorá sa presne na tomto mieste nachádza. Končíme ľahkým obedom v miestnej čárde a potom pre nás prichádza Peťo Išky, ktorý nás vezie do Bodíkov ku autu. Okolo pol druhej vyrážame domov.
Zhodnotenie tejto dvojdňovky? Rozhodli sme sa, že najbližšie to skúsime s trojdňovkou, aby sa zvýšilo tempo. Zhodnotenie krokomerom. Včera 44 000 krokov /33 km/ a dnes 25 600/19 km/. Čiže opäť vyše 50 km. Nabudúce chcem, aby sme za tri dni prešli aspoň 80 km. Uvidíme…

Nie je možné pridávať komentáre.